9.10.12

Υπερήφανοι Χορηγοί

Του Γιώργου Αναστασιάδη, αναδημοσιεύθηκε από το Μarketing Week, τεύχος 1396, 24/09/2012, στήλη Brand Forward 


Το ακριβές κόστος χορηγίας των Ολυμπιακών Αγώνων είναι ένα καλά κρυμμένο μυστικό της ΔΟΕ. Αλλά όλοι γνωρίζουν ότι για τους μεγάλους χορηγούς το νούμερο πλέον είναι 9ψήφιο. Χώρια το κόστος της οργάνωσης της χορηγίας και όλων των προωθητικών ενεργειών που τη συνοδεύουν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι μεγάλοι μόνιμοι χορηγοί έχουν ομάδες στελεχών που απασχολούνται σε μόνιμη βάση μόνο με τη συγκεκριμένη χορηγία. Και ήδη από την επόμενη των Αγώνων πιάνουν δουλειά για τους επόμενους Ολυμπιακούς οργανώνοντας την χορηγία σε κάθε επίπεδο: Τοποθέτηση του brand απέναντι στους Ολυμπιακούς Αγώνες και την εκάστοτε διοργάνωση, look of the games, ενεργοποίηση της χορηγίας και μεγιστοποίηση του impact.
Είχα την τύχη στο παρελθόν να συμμετέχω στη στενή ομάδα μεγάλου  διεθνούς χορηγού για την εξέταση όλων των παραπάνω για τη χορηγία του στους Αγώνες της Αθήνας.  Δυόμισι χρόνια δουλειάς, δεκάδες έρευνες, workshops, επαφή με ανθρώπους κι εταιρείες από όλα τα πλάτη κ τα μήκη του πλανήτη, για να προσδιοριστούν όλα τα σημαντικά της χορηγίας. Ο τρόπος που το brand θα τοποθετείτο απέναντι στους συγκεκριμένους αγώνες, ο ρόλος του σε αυτούς, η κληρονομιά που θα άφηνε πίσω της η χορηγία στην Ολυμπιακή Ιδέα, στον Ολυμπισμό, στην κοινωνία, την ελληνική και την ξένη, και βέβαια στο brand.  Και για να αναπτυχθεί η πρόταση και η εικόνα προς τα διαφορα κοινά - πώς θα συνδεόταν η οπτική ταυτότητα του brand με την ταυτότητα των Ολυμπιακών της Αθήνας, ποιοι θα ήταν οι κύριοι τομείς δραστηριοποίησης, ποια θα ήταν η επικοινωνία και ποιες οι εκδηλώσεις και οι προωθητικές ενέργειες;

Θυμάμαι με τη λήξη των αγώνων της Αθήνας, τον τρόπο που η συγκεκριμένη «Ολυμπιακή» ομάδα του brand έφευγε κατευθείαν για το Πεκίνο για να πιάσει δουλειά. Λέγοντας ότι η προσπάθεια εκεί θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη λόγω του μεγέθους του εγχειρήματος. Θυμάμαι επίσης μέλη της ίδια ομάδας να συζητούν το 2007 για τους Αγώνες του Λονδίνου, για τη μεγάλη σημασία που τους απέδιδαν και για τον προγραμματισμό  που θα χρειαζόταν. Φανταστείτε λοιπόν την εντύπωση που δημιούργησε στο χώρο το γεγονός ότι στους φετινούς Αγώνες, μια μάρκα headphones, τα Dr Dre's Beats, με πάμφθηνο ambush marketing κατάφερε να γίνει παγκόσμιο θέμα συζήτησης ξεπερνώντας σε impact κάποιους από τους επίσημους χορηγούς. Μπορείτε εύκολα να βρείτε άφθονες αναφορές στο διαδίκτυο για την συγκεκριμένη ιστορία, παρά τις προσπάθειες της ΔΟΕ να τις περιορίσει. Καμιά  φορά η δημιουργικότητα κερδίζει τα μεγάλα budgets. Στην εποχή μας, ακόμα περισσότερο.

0 σχόλια: